15 september 2009

Wiinblad och andra textiler

Den här duken hittade jag på en loppis i lördags. Jag kände direkt igen stilen men kunde inte känna mig säker förrän jag hittat någon slags signatur, vilket jag gjorde. Jag visste inte att Bjørn Wiinblad gjort textila saker. Inte direkt min färg på trycket, men nog ska jag få användning för tyget. Kanske blir det väskor i slutändan.





Lite andra textila produkter, bland annat en vaxduk som verkar vara specialtillverkad för mitt bord och mitt kök. Även jordgubbstyget var som specialgjort. Det ska bli en handduk. Tyget med picknickkorgar är en stor, oval duk, men inget jag tänker slänga fram i köket.





Foto © AL

3 kommentarer:

  1. Hejsan Al
    Fick en lampa av Gert Nyström i bröllopspresent av min familj. Försöker leta lite på nätet men hittar ingen information. Vet du vart jag kan tänkas leta?

    SvaraRadera
  2. Hmmm... Jag försökte goola, men resultatet var då väldigt magert. Jag ska luska lite grann. Det kanske är nån av dom som läser här som vet nått.

    SvaraRadera