3 juli 2010

En rödgul sak från Bergdala

Och så det sista fyndet för dagen. På etiketten står det Bergdala men jag tycker det ser ut som att någon antingen har försökt klösa bort lappen eller så har dom klistrat dit en lapp från något annat glas. Men vem är jag att veta sånt?
Jag har lämnat in min fråga till experterna och vi får se om jag får nått svar. Förmodligen kommer jag återigen dragandes med någonting som ingen har en aning om vad det är och jag får ännu ett olöst mysterium på halsen. Ska man gissa 70-tal? Eller?

Edit: Nu har jag sett fat från samma serie med Bergdala-etikett. Vem som är designern vet jag inte. Än.







Foto © AL

4 kommentarer:

  1. Urläcker! Skulle passa med min 70-tals skål! http://loppisletaren.blogspot.com/2009/08/70-tals-fat.html

    kan tyvärr intehjälpa dig med ursprung, men jag tror också 70-tal!

    SvaraRadera
  2. Jag ska genaste kolla in din skål.

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarerna på min bligg! Nu ska jag leta Bergdala!
    Trevlig sommar!

    /Marie

    SvaraRadera
  4. Trevlig sommar själv! Hoppas det blir många loppisfynd.

    SvaraRadera