19 augusti 2010

Bojkottar Röda Korset i Thn

Var på en liten loppisrunda idag på några stamställen, bla Röda korset i Trollhättan. De har verkligen hutlösa priser. Som exempel sålde de djuptallrikar Gefle, Tulpan för 115 kr st ???? De är ju mer än vad antikaffärerna tar. Kollade också på ett par reservstövlar till A och de tog dem 100 kr för. Då köper jag ju nya för samma pris.
Nä det blev ingen återvinning av varken kläder eller porslin för min del. Varför är Röda Korset så dyra? Är det någon ny policy som Röda Korset har börja med? Är det inte bra att man återanvänder gamla saker istället för att köpa nytt och ökar på klädberget som kasseras varje år.
Läste igår att av alla kläder som vi köper i Sverige per år (300 000 ton) lämnar man in 15% för återanvändning resten kasseras. Något att tänka på om man vill göra något för miljön. Annars har jag faktiskt FYNDAT jag också och jag ska försöka sätta upp de bilderna snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar