15 augusti 2010

Plastskörd

Då var det dags att börja visa upp lite av gårdagens skörd och jag kan visa upp lite plast först. Jag har tidigare i sommar hittat en TV-bricka från Skaraplast. Igår hittade jag 3 brickor, 3 koppar och 2 tallrikar i samma serie. Jag tycker dom är helt underbara. Dessutom helt felfria. Inte en skråma. Jag måste hitta mig en fin picknickväska från 50/60-talet så jag kan fara på utflykt "in style".
HÄR finns bra information om Skaraplast.



Sedan hittade jag en gul mugg från Gustavsberg, design av Sven-Eric Juhlin och 2 äggkoppar Style Copenhagen från Rosti, design Bjørn Christensen. Det tycker jag var en bra skörd. Tydligen är inte plast nått som intresserar loppisbesökare i Lulä, men det var ju bara positivt för mig eftersom jag kunde köpa allt för en spottstyver.



Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Drömsaker för dig.

    SvaraRadera
  2. Du känner mig. Färgglad plast är som karameller.

    SvaraRadera