19 augusti 2010

Suups Konst & Design

Jag håller med dig. Än så länge så kan man göra fynd på Kupan i stan, dock inte på Myrorna. 115 kr lät väldigt maffigt för en Gefle-tallrik. Ska bli spännande att se vad du fyndat och under tiden lägger jag in en liten pippifågel.

Det här är nått som man förmodligen bara hittar i Norrbotten. En fågel från Suups Konst & Design, Övertorneå. Min hittade jag när jag var på besök hos mammas väninna S, vars dotter sagt: "Nu gör du dig av med lite fåglar!". Och jag som är så förtjust i domherrar blev helst förälskad. Fåglarna är gjorda av björkvril, dvs en utväxt som bildas på träd.


Foto © AL

1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa lite mer om domherren. När jag såg bilden på båda fåglarna i senaste inlägget hade jag aldrig trott att de var gjorda av trä!

    SvaraRadera