13 augusti 2010

Vas av Mari Simmulson

Idag besökte jag och mamma för tredje gången en antikloppis där dom haft väldigt fina saker, bla glas från Finland. Varje gång jag besökt stället så har jag stått och vänt på en blå vas, men jag har inte köpt den. Dels för att jag inte hitta någon fabrikstämpel (bara bokstäverna IG) och för att den inte var prismärkt. Men jag kunde inte släppa den. Någonstans där bak i huvudet så hade jag en känsla av igenkännande.
Idag så kom jag av en slump åt information som ledde mig vidare till Mari Simmulson och Gefle Porslinfabrik. Jag visste väl att det var nått välbekant. Mamma åkte förbi loppisen igen och köpte vasen åt mig för en tjuga (vilket var ett väldigt humant pris må jag säga). Jag är ingen älskare av blå keramik, men jag gillar verkligen den här dekoren. Modellen är IG. Har sett att serien även finns i svart, vitt och en ljusare blå variant.





Foto © AL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar