3 augusti 2011

Textilier del 2

Lite mer tyger kanske? Det röda 60-talstyget består av två långa gardinlängder och det ska åka upp i köket till hösten. Det finns tyvärr ingen signatur, bara en markering för vart man ska trycka nästa mönsterrapport, vilket avslöjar att tyget är handtryckt.
Det kanske är lite svårt att greppa hur tyget egentligen ser ut när man bara ser en bit av det. Men jag kan lova er att det är fint och jag ska visa hur det ser ut i sin fulla längd när det väl är på plats.


Om jag orkar sy fast veckband någon gång vill säga. Man brukar ju säga "skomakarens barn har trasiga skor" eller "bagarens barn har inget bröd", hos mig gäller "sömmerskan ids aldrig sy åt sig själv".

Sedan har vi lite stuvbitar och några meter tygbård.


Jag tänker inte sy ihop bården med enfärgade gardinlängder som man gjorde förut, utan ska sy ihop alla metrar på längden så jag får en tygkappa istället. Det passar mig bättre.


Foto © AL

1 kommentar:

  1. Det översta, så vackra färger jag känner inte igen tyget. Det understa gillar jag också.

    SvaraRadera