24 maj 2013

Grisbonad av BOWA

Jag är inte speciellt intresserad av bonader eftersom jag inte får plats med dom. Jag föredrar konst på väggarna och tyg på metervara. Men den här lilla grisen sparade jag faktiskt. Förmodligen var det paljetterna och det lösa örat som intresserade mig.
Personen som formgivit grisen är BOWA - Bodil Wallman. Jag försökte leta information om vem hon var och det jag hittade var att hon är Tiger Hellströms mormor och att Bodil hade en syster, Hildegard "Hillan" Olmås, som formgav under signatur Hill.







Foto © AL

3 kommentarer:

  1. *med ett stort leende" - ja, den har jag med bland jultextilierna. Ett löst öra är ju riktigt kul till jul ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väldigt charmig. Såg att den även fanns i grönt, men då blir den inte lika fin.

      Radera
  2. Den grisen känner jag igen för jag har nämligen en sådan själv och den satte jag upp på väggen i julas. Den är så söt!

    SvaraRadera