14 maj 2015

Finska marknadsfynd

Bloggen lever. Det är vår och snart sommar. Jag har andra saker på gång, så det blir inte så mycket skrivet här, även om jag skulle vilja. Instagram är snabbare. Ska se om jag kan visa lite saker i veckan.

Var på Skellefteås Retromarknad för första gången. Mest för att mamma var intresserad. Det var lång kö, men vi kom snabbt in eftersom vi kom i tid. Fina saker, både till överpris och fyndpris.
Tyvärr är det väldigt trångt inne i Folkparken, vilket gör att man inte såg allt som såldes. Det är samma problem när den vanliga loppisen håller till där och en av orsakerna till att jag aldrig går dit. Lokalen är för liten.
Hoppas alla deltagare fick sälja mycket. Ett riktigt bra arr tycker jag. Även om jag inte är en storköpare, så gillar jag ju att titta på fina saker.



Om jag köpte något? Förutom en gaffel av Kaj Franck (Ideal/Scandia) så köpte jag grön, stooooor skål ur Oiva Toikkas serie Fauna från Nuutajärvi glasbruk. Jag har 6 stycken mindre skålar sedan tidigare och i jämförelse med den stora bålskålen ser dom ut som miniatyrer. Det fanns massor med fina saker på retromarknaden, men det här var det enda jag kände att jag MÅSTE ha och plånboken klarade av.





Foto © AL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar