22 oktober 2009

10 personliga saker

Okej syrran, vi har fått en award av Saax (en bloggare vi gillar skarpt) och nu ska vi berätta 10 personliga saker om oss själva. Vad säger du om att ta 5 var? Jag börjar och så får du fylla på i inlägget.

Storasyster AL:
* Är en stor hockeynörd. Håller noga kolla på alla matcher, tabeller och nyförvärv. Hejar alltid på Skellefteå (som just i denna stund leder över Linköping med 2-1). Njuter när Luleå förlorar. Skulle gärna fara över till nordamerika och se en riktig NHL-match. Tycker Slapshot är en rolig film och målvakter är coola.

* Är utbildad scenograf men slutade efter nått år efter att ha varit med i världens sämsta pjäs med världens mest idiotiska regissör. Aldrig mer! Undviker all teater efter den skräckupplevelsen, även fast många av mina vänner är skådespelare. Har stora problem med saker som kallas "finkultur". Jobbar för tillfället med sömnad.

* Älskar glass, men är till sin stora sorg laktosintollerant. Funderar allvarligt på att (a) flytta till Finland som är paradiset för dom som vill äta god laktosfri glass (b) skaffa mig en glassmaskin så jag kan göra egen glass. Är fruktansvärt leds den konstgjorda soyaglassen som bara finns i 3 smaker och Oatlys smuliga och smaklösa havreglass. Uschochtvi!

* Drömmer om att flytta till Italien. Där skulle jag bo i en villa vid medelhavet, måla tavlor, ha 10 katter, fiska, alltid äta god mat och jämt ha min familj och vänner på besök.

* Har en tendens att vara väldigt rak på sak och har svårt att dölja vad jag tycker-tänker-känner. Tycker livet är för kort för att gå omkring och låtsas saker. En del tycker att det är befriande, en del blir skrämda och andra tycker det är genant.

Lillasyster M.N:

*Älskar allt som har med havet att göra. Drömmen är att få bo vid havet med en stor veranda och ha en egen segelbåt.

*Prövade fiske för första gången i sommar och fastnade för det direkt. Otroligt rogivande och avkopplande.

*Följer maniskt tv-serien Grey's Anatomy.

*Har en härlig familj med en dotter som hoppar fram i världen som Tiger. Sonen funderar istället på varje steg han tar och är som en liten professor. Mannen han drömmer om skidåkning och drar med oss på äventyr i skidbacken.

*Är tävlingsmänniska och hatar förlora. Det gäller så väl som kortspel som idrott. En hel del kort har jag kastat i min dagar eller hur syrran.

(AL: Ja, det kan jag intyga. Och din son har ärvt det draget. Men förmodligen fick jag kortleken på mig eftersom jag satt och flinade. Retsticka som jag är och därför inte kan låta bli att triumfera).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar