10 april 2011

Fynd mitt i all hockey

Mitt i all hockey så dök det upp några fynd. Men det är inte jag som fyndat, utan mamma. Syrran tar besticken (12 knivar och 12 gafflar) eftersom hon redan har likadana skedar i sin samling. Själv kommer jag att forsla hem skålen till mina samlingar.


Mönstret på skålen känner ni nog igen, Bibi Bregers 'Lotus Gul' från Gustavsberg. Det dyker upp lite då och då här på bloggen eftersom det är mitt vardagsporslin. Jag samlar på mig delar så fort jag får tillfälle och priset är rätt. För tillfället har jag nog mer av 'Lotus Grå' i köksskåpet, men jag uppskattar båda varianterna.


Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Lotus gul är sååå fin! Farmor hade den men tyvärr försvann den när hon gick bort...kanske tog hon den med sig ;-)

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni får lite hjälp på fynd-fronten. :) Lotus är ju superfin, och det var verkligen en läcker form på den här skålen också.

    SvaraRadera