23 maj 2014

Gröna tygfynd

Jag vet inte om det var pollen, begynnande migrän eller den plötsliga och tunga värmen som gjorde mig dödstrött igår, men nu känns det bättre. Sommaren är trots allt bästa årstiden, så lite trötthet får man stå ut med ibland.
Insikten att jag inte har några sommarklänningar eller -kjolar gav mig däremot panik. Det är dags att sy något med andra ord. Jag brukar inte sy mina egna kläder även om jag är sömmerska (ni vet hur det är, skomakarens och bagarens barn är både barfota och hungriga) men i år då ska jag göra lite åt mig själv.
Så för att återknyta till veckans tema, vad passar bättre än att visa lite gröna tygfynd? Det översta tyget tror jag ska bli en blus faktiskt. Känns som att det här blir sista inlägget i veckan. Syns på måndag.
- Smell ya' later! som Nelson i The Simpsons skulle säga.











Foto © AL

1 kommentar:

  1. Verkligen ögongodis för en tygnörd :) Fina fynd!

    SvaraRadera