20 maj 2014

Skrufgröna glas

Dom här små dricksglasen hittade jag för ett tag sedan och tänkte: Dom här är ju Skrufgröna, dvs samma gröna nyans som mina glas och skålar från Skruf glasbruk. När jag kom hem såg jag dessutom att dom hade samma avslutning på foten som skålarna. Så jag säger Skruf även om dom här. Någon som sätter emot?
Ännu en trevlig vardagsserie att spara på. Som om det inte redan fanns så många andra fina serier att spara på... Dags att rensa kanske?

Edit: Bekräftar min egna teorier om att glasen är från Skruf. Nästan så jag kan drista mig att säga att Bengt Edenfalk kan vara formgivaren. Har nu sett bärnstensbrungula varianter med tillhörande kartong. Bra att få bekräftelsen.





Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Jag har de bärnstensgula. Från början sex men nu fem stycken, de är alldeles för enkla att "bita av" för en fyraåring...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, det kan jag tro. Väldigt tunna.

      Radera