15 september 2008

Ett ynka litet förkläde

Asch, vad du hittar saker. Jättefin teleskoparmslampa. Passar ypperligt till fotpallen och byrån. Här är hos mig är det rena torkan fyndmässigt. Ett ynka litet förkläde är det enda jag har hittat den sista tiden. Visserligen ett fint och gult förkläde, men ändå. Var är allt roligt glas?


Foto © AL

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

När jag var på Allmosan förra veckan så var det fullproppat av gamla tanter. Jag tror medelåldern låg på 78 år. Det stör mig att dom alltid står i vägen och inte har nått vett. Rullatorerna parkerar dom åtminstone utanför butiken. Jag ska få med mig mamma på storloppisen i Bure när dom kommer till stan i helgen. Där kanske jag får mätta min fyndartarm.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

1 kommentar:

  1. Ja ibland suger det och då är det bra att åka på någon riktigt bra loppis.

    SvaraRadera