4 september 2008

Röd ryamatta

Haha! Äntligen har jag hittat en röd ryamatta i större storlek, 140 x 190 cm. Direkt jag såg den högg jag till. I vanliga fall brukar man bara se små eller brunfula mattor. Under mattan finns det en lapp som det står skrivet Kramfors 3880 på. Nu måste jag bara tvätta den på nått sätt för den är dammig och lite fläckig. Men den är värd lite jobb känns det som. Den kommer att förgylla mina kalla golv utomordentligt. Nu vill jag hitta mig en ännu större ryamatta.



Foto © AL

2 kommentarer:

  1. åh al den är helt underbar! Vart har du hittat den. Jag har länge letat en fin rya men hittar inga med färger eller mönster jag gillar.

    SvaraRadera
  2. Hittade den på Allmosan här i stan. Jag har gått och spanat efter en större ryamatta ända sedan min kompis Mm hittade en. Det gäller att hålla ögonen öppna och kolla loppisar flera gånger i veckan. Till slut hittar man saken man vill ha.

    SvaraRadera