27 juli 2008

Blått och rött

Nu hände det jag pratade om igår. Jag försökte leta efter information på ett forum om dom röda vaserna (två har tjockare glas och en tunnare, men alla är vita på insidan) och det dök upp olika svar.
Jag chansar på Elme, för det är definitvit inte Holmegaard. Den senaste flaskan köpte mamma för en femma.


Dom blå ljusstakarna har mamma också hittat. Likadana som syrran hittade i klart glas förra veckan fast i klart glas och inte lika smäckra. Dom är varken gamla eller värdefulla, däremot så tyckte jag att dom var snygga. Förmodligen polska.


Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Anonym31/7/08

    Det är inte lätt med glas.
    De röda vaserna är från Bergdala.
    Kolla exempelvis här där de finns med etikett: http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=11659

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Precis vad jag ville veta.

    SvaraRadera