4 juli 2008

Sommartider

Nä, jag tror inte att någon loppis har stängt i stan, dock har dom inte öppet lika ofta. Sedan har vi ju loppisen på folkparken varje söndag förutsatt att det inte regnar. Det dyker upp väldigt många auktioner och spontana loppisar här i trakten på sommaren. Men eftersom jag inte har bil så det blir inga längre utflykter.

Det kanske dyker upp nån auktion eller gårdsloppis när vi kommer ner till er. Vi får hålla utkik i tidningen. Jag ser nog mest fram emot att få komma iväg en stund, ha semester och att träffa er. Eventuellt bränna rygg och nacke om man ska måla nån husvägg... Loppisar får komma i andra hand. Vi får åka en sväng till Borås eller andra städer i närheten. Jag har aldrig varit i Uddevalla eller till Marstrand. Bohuskusten överhuvudtaget vore intressant att besöka. Ah! Semester.

Så här fina blev min vita Royal Krona-lykta bredvid min orangea. Mysigt ljus. Jag gick in på loppisen bredvid kontoret idag, men jag hittade inget spännande. Det var bara ljuslyktan som var intressant.


Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Anonym4/7/08

    Jag har haft en grön. Syrran en orange. Undrar vart de tagit vägen?

    - ic

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte ihåg att jag någonsin sett en sån här ljuslykta hos dig. Att Lc hade en orange känns dock bekant. Undrar vart dom tog vägen. Jag ska försöka hitta en i varje färg om det går.

    SvaraRadera