7 februari 2010

Blomkruka från Steninge

Hittade en av mina favoriter gällande blomkrukor, en orange från Steninge. Jag har en grön sedan tidigare och har haft en väldigt fin röd som jag tyvärr satt sönder. Flaskan har jag fått av IC tidigare i vinter, av samma sort som min gula (jag tror jag gjort mig av med den blå och orangea). Det känns som att krukorna och flaskorna hör ihop, men ändå inte. Någon som vet vad stämpeln under flaskan står för? Stämpeln från Steninge ser inte ut så där, det är ett S i en triangel.




Foto © AL

2 kommentarer:

  1. hej!
    vasen heter zyklon
    Designer Cari Zalloni, Steuler fabrik.
    bl a tusenvaser bloggen har bilder på fler färger.
    jag har själv den orangea krukan och trodde att det var samma serie kruka och vas -man lär sig nåt nytt varje dag !

    SvaraRadera
  2. Tack för informationen. Väldigt intressant. Det ska jag sätta ut på sidan så flera får veta.

    SvaraRadera