2 april 2008

Askfatet "Domino"

Men herregud! På en sida har dom sålt Stig Lindbergs "Domino"-askfat med VW-logga för 1050 kr. Det är precis ett sånt askfat som jag äger fast med Scania-loggan. I vanliga fall så säljs dom askfaten för ca 500-600 kr (ett pris dom legat på i 10 år). Vem vill betala det dubbla?


Edit: Det här inlägget har ändrats för att inte på något sätt kunna göra reklam för nätbutiken i fråga. Mitt tips är att ni söker på Tradera om ni vill köpa ett liknande askfat. Ett annat tips är att surfa runt på olika ställen och jämföra priser (vilket jag förmodar att ni gör). Själv fick jag mitt fat för den nätta summan 0 kr eftersom det tillhört farfar. Ett riktigt fynd med andra ord.

Foto © Tradera

3 kommentarer:

  1. De auktioner jag har varit på har de gått för 600 kr inte mer.

    SvaraRadera
  2. Auktioner och auktionssajter kan man knappast jamfora med butiker, vad galler prislage. Min morfar hade antik och auktionsfirma storsta delen av livet och hans priser pa auktionerna lag ibland mellan 20-40% lagre an om man kopte av honom i butik (ibland lag priserna naturligtvis aven hogre). Detta var ju ingen taktik fran hans sida. Men det ar ju darfor man gar pa auktion.. for att fa fyndpriser. Natbutiken du talar om har ett stort kunnande och haller sig med ett intressant utbud. Sant kostar.

    Jag kopte ett ekskap med tillhorande bord och fyra stolar, fortiotal, i nyskick, for 200 kr haromveckan pa auktionen efter en nedlagd antikaffar. Hittade darefter en prislapp pa baksidan, 2900kr, for bara skapet. Detta far nog anses vara narmre det riktiga vardet. Men sa fungerar autioner. I butiken far man betala vardet +omkostnader+ butikens palagg. man driver ju normalt sin butik i vinstsyfte (Tradera ror sig med lite storre volymer och kan ta ut ett mycket litet palagg per styck). Varfor du kanner att du vill klanka pa det kan man ju forsta, nar du nu fick ditt fat for 0 kr. Inte helt realistiskt, dock.

    SvaraRadera
  3. Nätbutiken i fråga har med all säkerhet ett stort kunnande (det tvivlar jag inte på), men man behöver för den delen inte ha näsan i vädret och dissa andra, vare sig kunskapen är låg eller hög.
    Den här bloggen handlar om vad jag och syrran fyndar och om att jämföra priserna med "experterna" för att se vad dom tar för priser. Kan man inte hantera det som försäljare så ska man nog ge sig in i nån annan buisness. Och ja, en butik ska drivas av vinstsyfte (dah!).
    Jag har däremot svårt att förstå varför folk inte fattar att vi pratar om FYND vi har gjort och inte om DYRA KÖP? Fynd = ju billigare desto bättre. Tar någon 1000 spänn för något som jag köpt för 10 kronor så är det bara pricken över i:et.
    Hälsa dina vänner i nätbutiken.

    SvaraRadera