5 april 2008

Fyndmöjligheter

Tygerna var jättefina (speciellt det röda var superfint). Vill du ha små möster till klänningar (förklädes eller andra varianter) så kan jag skicka dig några med posten eller så kan jag hjälpa dig att sy när vi träffas. Det är roligt att fynda tyger för det känns som att folk inte ids rota i högarna. Man kan hitta många gömda skatter där.
Hittar du billiga och roliga tyger så är det bara att köpa för glatta livet. Det du inte vill ha, köper jag gladeligen av dig. Allt som känns äldre är intressant, enfärgat som mönstrat. Gärna råsiden och ylle om du hittar.

Skålarna tar jag gärna hand om. Precis rätt stil. Tänk att du hittade dom så fort efter mamma hittade dom andra? Vilken fin samling jag kommer att få. Jag önskar att det fanns bättre loppisar här där jag bor. Jag är rätt avundsjuk på dina fyndmöjligheter. Schtaan är för liten och folket som samlar på saker är för många. Jag måste bli bättre på att gå på loppisar och auktioner i sommar.

Jag har många ramar uppe på vinden som du kanske vill ha. Jag har både fått och köpt på mig ramar innan dom blev dyra, men aldrig använt dom till någonting. Vi kan kalla det ett utbyte mot skålarna du hittat åt mig. Jag ska gå hem och fota av ramarna och återkommer så snabbt jag kan.

Just det, jag gav M på jobbet Picknick-skålen. Hon ville ha den trots felet, så då får hon den. Kan vara fint att plantera kryddor i eller nått liknande. Och på tal om M, hon ville se bilden på oss i större variant, så här kommer den (observera min glugg).



Foto © S.N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar