17 juli 2009

Rocket från Sea

Hos en antikhandlare hittade jag denna vas för 30 kr (höjden är 30 cm). Det måste ju vara nått fel på den tänkte jag, men köpte den ändå. Det enda felet som jag såg var att den inte var riktigt ren, men det fixade jag själv med ättika, vatten och vanligt diskmedel.

Jag känner igen den här vasen men kan inte komma på vad det är. Ingen signatur och inget klistermärke. Det blir att snoka vidare. Jag frågade i butiken och fick svaret: - "Jag är inte riktigt säker, kanske SEA Kosta". Hmmm...

Edit: Svar kom direkt från olika håll. Vasen är från SEA glasbruk i Kosta och heter Raket/Rocket, formgiven av Inge Samuelsson.


Foto © AL

4 kommentarer:

  1. tjusiga fynd. vasen var annorlunda o snygg.
    när du inhandlar korkar, letar du efter gamla i bra skick eller kan man köpa nya nånstans? jag är i behov av nya korkar till några glasburkar, därav frågan.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är Sea glasbruk, har en själv (utan etikett) och har sett flera etikettmärkta (även i andra färger)!

    SvaraRadera
  3. Japp, Sea stämmer. Den heter Rocket. :)

    http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=3077&highlight=sea

    SvaraRadera
  4. Aha, Sea var alltså rätt. Bra att veta.

    Har inte börjat kolla efter korkar än, men det borde finnas att köpa nya.

    SvaraRadera