20 oktober 2010

Etikett med klockstapel

Jag har hittat mig en ny gåta att lösa, en aningen oregelbunden skål i blågrönt glas. Diameter 20 cm, höjd 12, 5 cm. Jag kan inte komma på vilket glasbruk som har den där etiketten med klockstapel. Återigen kan jag inte bestämma mig för om den är ful eller rolig. Den är annorlunda. Färgen är snygg dock.
Jag har lovat mig själv med att bli bättre på att sätta ut mått på saker jag visar upp. Men det är svårt att komma ihåg. Det känns inte viktigt för mig, även om jag vet att det är väldigt informativt.



Foto © AL

4 kommentarer:

  1. snygg tycker jag

    SvaraRadera
  2. Vad är det för fel på fulrolig! Det ordet använder jag ofta och känner mig helt nöjd med, jag har nämligen kommit på att jag gillar fulroliga saker! ,o)

    SvaraRadera
  3. Anonym2/11/16

    Inte ett typiskt färg för Humppila - har inte sett en sådan etikett heller här i Finland. :/

    SvaraRadera