5 oktober 2010

Nu är den min!

Den 2:a april 2008 så skrev jag i ett inlägg:
"Om jag fick önska mig nått, så skulle det vara den här vasen."


Ibland slår önskningar faktiskt in. Idag så slank jag in på Kupan för att fördriva tiden innan bussen skulle gå norrut och hittade en klotvas ur serien 'Domino' gjord av Stig Lindberg. När jag såg den så tänkte jag: Det här kan inte vara sant! Den stod där rund, fin och felfri, och ropade: "Köp mig! Köp mig!"
Och nu är den min! Och den var billig... Jag undrar hur dom resonerar när dom prismärker? Ibland har man rent ut sagt röööööta med superstort R. Tanterna måste ha stoppat ut den i butiken alldeles innan jag kom in, för jag kan inte tänka mig att den fått stå kvar annars.




För er som undrar, så ser stämpeln ut så här. Den är ganska inbäddad i glasyren, vilket kanske gjorde identifieringen svår för prismärkaren. Nu är inte bilden världsbäst eftersom det inte var optimalt fotoljus så här sent, men man ser Gustavsbergs-ankaret, ordet DOMINO och STIGL om man tittar efter. Om ni vill läsa mer om 'Domino'-serien så gå ni gå till Form55:s blogg. Väldigt informativt.


Foto © AL

15 kommentarer:

  1. Gud vad avundsjuk jag blir. Jättefin och ett stort fynd. Kanske ditt största. Törs man fråga vad du fick den för.

    SvaraRadera
  2. Men wow!!
    Den är ju sååååå´snygg.
    Sådana fynd gör man inte. Är stämpeln otydlig sen de inte visste vad det var?

    SvaraRadera
  3. 60 kronor!
    Stämpeln var lite otydlig, så jag tror att dom slarvade lite grann där. Ska sätta in en bild på stämpeln oxå.

    SvaraRadera
  4. 60kr?! Det är ju LÖJLIGT! Verkligen jättegrattis. Måste ju vara årtiondets bästa fynd!

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt fynd! Grattis! :-)

    SvaraRadera
  6. Tack tack! Jag är som ni förstår mycket nöjd. Jag kommer få svårt att bräcka det här fyndet.

    SvaraRadera
  7. Wow, stort grattis till superfyndet! Supersnygg och stilren vas så jag förstår att du är nöjd! :)

    SvaraRadera
  8. Jag bara gapar... :-)) Då kanske jag ska önska mig nåt jag också..? Det kan ju slå in...:-)

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt! Grattis! :)

    SvaraRadera
  10. GRATTIS!!!!! Den är helt underbar! Nu ska jag också önska....marie s, marie s, marie s, marie s (älskar hennes ansikten och har inte ett enda...)

    SvaraRadera
  11. Åhhhh så fin! Och SÅÅÅÅ billig! Grattis!

    SvaraRadera
  12. Christin10/10/10

    Grattis till superfint superfynd !

    SvaraRadera
  13. Ojojoj. Grartis!

    SvaraRadera
  14. Under sker! Det är min fasta övertygelse. Snart kommer jag att snubbla över en orange Colora 21 cm i diameter, eller en Bison i den storleken jag inte har eller...........

    SvaraRadera
  15. Det var nog en av de snyggaste vaser jag sett, den hade passat fint här hemma hos familjen Ljunggren.

    /fru ljunggren

    http://retroprylar.blogspot.com/

    SvaraRadera