30 oktober 2010

Kluringen = Signes Boda Blom

Den här skålen köpte jag för nån vecka sedan och jag sitter fortfarande och klurar på tillverkare. Det enda man ser av etiketten är en "a". Skålen känns finsk, men det är inte bekräftat. Den kan lika gärna vara en produkt från ett glasbruk eller masstillverkat skrot från Tiimari.

Edit: Jaaa! Svar nästan på direkten. Och nu förstår jag varför jag kände igen den. Det är ju Signe Persson-Melins 'Boda Blom' från Boda glasbruk 1972. En väl spenderad tjuga med andra ord.
Jag kunde för mitt liv inte förstå varför jag kände igen det gröna a:et i etiketten. Tack för hjälpen! Men nog känns det som att Signe har sneglat på finskt glas den här gången. HÄR kan ni läsa mer om Boda Blom.





Foto © AL

4 kommentarer:

  1. Danjel30/10/10

    Det ser ut som Signe Persson-Melins Boda Blom från Boda tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Det känns som något som Signe Persson-Melin har gjort. Då borde det vara Boda.

    SvaraRadera
  3. Jättekul att titta på er sida, med alla fina fynd och vackra foton!!!:)

    SvaraRadera
  4. Tack för hjälpen! Och tack för komplimangen om våran blogg.

    SvaraRadera