6 oktober 2010

PO Ström anno 1968

Den här vasen från Alsterfors glasbruk har nu kommit i min ägo. Först köpte moster A den för en tjuga, sedan skickade hon den vidare den till mamma som förstod att jag ville ha den och köpte den av henne. Helt rätt.
Du känner väl igen formen syrran? Likadan som den turkosa som vi är uppväxta med. (Vasen som K har tingat). Den här varianten är röd och signerad PO Ström 68. Den kommer att passa finfint hos mig. Jag har mest blåa Alsterfors. Dom norrbottniska "bulvanerna" sköter sig utmärkt.


Foto © AL

6 kommentarer:

  1. Känns ju tröstlöst att leta fynd här nere just nu. buhu...

    SvaraRadera
  2. Läste på nån blogg att pingstkyrkan startat en loppis i Trollhättan. Är det nå nytt eller läste jag nått gammalt inlägg?

    Men du som har typ cykelväg mellan städerna borde väl kunna åka runt och fynda. Känns ju som att man knappt hinner titta ut genom bilrutan så är man framme i en annan stad.
    Du får dumpa barnen hos K och sedan bila runt en dag i trakten...

    SvaraRadera
  3. Jo jag har varit på den och de har väl hyfsade priser men mycket folk. Bara öppet på lördagar.

    SvaraRadera
  4. Aha. Det kanske är så att det är mer folk som letar fynd söderut. Det är väl det bästa med att röra sig runt i områden som håller på att avfolkas...

    SvaraRadera
  5. Åh så läcker! Såna skulle jag vilja ha hur många som helst av!

    SvaraRadera