8 februari 2012

Bloggutmaning: Salt- och pepparströare

Det blev bestämt att bloggutmaningen den här gången skulle handla om salt- och pepparströare. Jag har inte samlat på mig ströare och har därför bara två par att visa upp, ett som används varenda dag och ett som mest står i hyllan som prydnad. Jag har visat er mina ströare i tidigare inlägg, men jag kan slänga in bilderna igen.

Det röda paret i trä är från Danmark.


Det norska paret i porslin kommer från Figgjo Flint.


Syrran M.N har två superfina ströare i serien Familjen Pepparson från Jie. Förmodligen används dom inte alls, utan står som prydnader. Eller hur syrran?


Foto © AL

Här har ni andra bloggare som kör på kryddtemat idag. Jag kan tänka mig att det finns dom som har betydligt fler salt- och pepparströare än vad vi har.

Allt det gamla goda
Clinens ljuva femtiotal
En omaka kaffekopp
Fåglarna
Fynd eller ej
Gamla Konsum i Åsarna
Gemytligt
Glas & Lera
H55
Kerstin Kokk
La mômes Old fashioned
Ljuva 50-tal
Leta retro
Lilla dockan
Loppisgalen!
Mangania du älskade och lite till
Porslin och nostalgi
Porslinan
Porslinsbloggen
Precis en sån blogg
Prylodesign
Retrolux
Retroprylar
Retro-Tokig
Skaffaren
Stajnich
S:t Olofs blogg om retro och antik
Teak och orkidéer
The StarChief

11 kommentarer:

  1. Gillar verkligen de röda danska!

    SvaraRadera
  2. Jag med! Dom är både snygga, praktiska och matchar mitt kök. Den dagen dom går sönder kommer vara en sorgedag.

    SvaraRadera
  3. Väldigt snygga, jag gillar särskillt de i svart och vitt, har de i färg. Ett minne från barndomen som jag vårdar ömt.

    SvaraRadera
  4. Jag såg dina i färg, väldigt fina. Samma tillverkare förmodar jag.

    SvaraRadera
  5. De norska ströarna från Figgjo är en solklar favorit hos mig! Skrev precis hos Maria att just två sådana i svart/vitt stod på fönsterbrädet i köket under hela min uppväxt och jag tycker de är så fina! (Nu bor de i en hylla på köksfläkten hos mamma så jag ser dem fortfarande varje gång jag är där och hälsar på.)

    SvaraRadera
  6. Familjen pepparson från JIE gillar jag skarpt!

    SvaraRadera
  7. Familjen Pepparsson finns numera hos mig med!:)Det norska paret var ljuvligt!

    SvaraRadera
  8. Familjen pepparsson är så häftig

    SvaraRadera
  9. Oj så många som körde temat...jag har tyvärr inga som är loppisfyndade eller retro.

    SvaraRadera
  10. Precis vad jag också tänkte, att det var ovanligt många som gjorde temainlägg den här gången.

    SvaraRadera