23 juli 2012

Lite semesterpyssel?

Någon som känner sig rastlös så här i semestertider? Någon som sitter fängslad inne i en sommarstuga tillsammans med släkten och regnet helt enkelt inte vill sluta ösa ner? Det är då det är dags att plocka fram hobbyböckerna från 60-talet. Varför inte göra en halmstjärna eller vika en egen lampskärm?
Seriöst, dom där lampskärmarna är inte att leka med och nån gång när jag känner mig riktig harmonisk, glad och fylld av tålamod ska jag vika mig en lampskärm. Men det kommer inte bli närmsta tiden, för jag har tusen andra projekt jag ska göra först.





Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk bok - Lampskärmar! Har sneglat en del på Le Klint-lampor, men de är ju gräsligt dyra som nya. Och då har jag tänkt att man borde kunna vika egna... Boken bekräftar ju det, även om jag gissar att dessa är något enklare. Visa gärna mer från boken!
    Verkar svårt att hitta den på nätet, så om du vill byta bort boken eller sälja den så säg till!

    SvaraRadera
  2. Jag har städat undan boken i min sorteringsiver men när jag hittar den igen ska jag visa lite mer lampor.

    SvaraRadera