26 juli 2012

Trasmatta

Luftade min (rätt så) nya trasmatta ute i trädgården. Den passar som handen i handsken i mitt röda kök. Mamma tyckte hon kände igen det här som en 60-talsmatta.

Både min mamma och mormor har vävt mycket mattor, både plast- och trasmattor, men själv har jag inte ens provat. Det har aldrig blivit av. Däremot så låg jag alltid under mormors vävstol när hon hade ställt upp den i köket på vintrarna. Det var mysigt tyckte jag och roligt att se när hon tryckte ner "pedalerna".





Och på tal om att hänga ut och vädra, så hade mina grannar Familjen N hängt ut sin fina filt på balkongen tidigare i veckan. Jag kände mig tvungen att fota den så snygg som den var. Att hitta snygga filter ligger faktist på min "Det-här-ska-jag-fynda-lista", men än så länge har jag bara en filt med samer som jag får visa er en annan gång.



Foto © AL

1 kommentar:

  1. Verkligen busvass pläd! Jag har också bara en retrosnygg filt/pläd och det är Gråstens klassiska snarkpläd. Skulle gärna hitta en riktigt stor som jag kan ha som överkast, det får bli kommande tidens loppisprojekt. :)

    SvaraRadera