19 juli 2009

Förmodligen Flygsfors

Detta är mitt senaste loppisköp, från baken av en bil, en osignerad skål i grönt och klart glas (bredd 13,5 cm, höjd 7 cm).
Det är lätt att anta att det är Flygsfors när man ser formen. Gjord på 50/50-talet kanske. Etiketten är nästan bortskavd och jag ska ta och studera den lite närmare när jag ids (efter en titt kan jag säga att det ser ut som Flygsfors).
Just nu är jag inte brydd om att ta reda på glasbruk eller formgivare. Jag blev så leds på jakten efter ursprunget och kände att jag bara ville njuta av mina fynd nu. Så därför bryr jag mig inte om att leta denna gång. Det är vad det är. En grön vacker skål.



Foto © AL

1 kommentar:

  1. Mycket fint glas du har! Glas får bli nästa projekt att lära sig mer om känner jag, efter porslinet som är grejen just nu känner jag :)

    SvaraRadera