10 november 2009

Allvarliga funderingar

Det verkar som att det inte bara är jag som funderar på det här med att ens blogg känns ytlig. Läste nyligen på Saax:s blogg där hon försöker göra lite förändringar, precis det jag har funderat på också. Men saken är att jag har 3 bloggar (varav en är väldigt privat) som bildar en enhet av vad jag är och jag är rädd för att dom världarna ska implodera om man för ihop dom.
Dessutom så delar jag ju den här bloggen med dig. Det var ju inte ens meningen att den här bloggen skulle bli en blogg som andra skulle läsa, utan bara en slags fynduppvisningssida så att vi två kunde sitta och säga: -"Ah, vad fin! Nu blir jag avis. Vart har du hittat den och vad kostade den?"
Vad tror du M? Ska jag föra ihop allt till en enda röra? Du kan fortfarande göra inlägg om vad du fyndat även om bloggen blir ett missmasch av privata saker, syprojekt och loppisfynd. Jag har inte bestämt mig än. Jag gillar att ha en privat blogg som bara ett 10-tal läser, samtidigt så känns den här så ytlig. Jag gillar verkligen inte konsumtionsbloggar. Det är ett litet dilemma.

Edit: Nu har jag flyttat hit en del inlägg från Alyfish. Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta nästa steg än. Vi får se.

5 kommentarer:

  1. det är inte konsumtion, det är återanvändning. du föregår med gott exempel och värnar indirekt om miljön. :)

    SvaraRadera
  2. Hehe... Bra sagt. Jag har inga problem med loppisbloggar. Det finns värre exempel på konsumtion.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är svårt att koppla ihop bloggar som har olika fokus. Den här och den om syprojekt har ett yttre fokus och då tycker jag inte inre reflektioner passar där. Du vet ju hur du kan lägga ut texten om något som irriterar dig :) Nä, jag tycker det är skönt att hoppa mellan bloggarna. Men jag förstår om du kanske tycker det är tidskrävande att hålla igång flera stycken.

    Sen håller jag med. Den här bloggen handlar mer om återvinning och billiga fynd än om (ny) design och dyra priser. Den är därför inte alls ytlig på det där överkonsumtions- och pryltokiga sättet. Tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Hej! Håller med Hochlash. Det är återanvändning. För mig har det blivit en sport. Jag drar mig in i det sista att köpa någonting nytt. Hittar det mesta på loppis. Sakerna ska berika ens liv. Jag kan tycka att det har gått överstyr om det är för mycket saker så att de tar över ens liv. Det gäller att sålla.

    SvaraRadera
  5. Fortsätt som du gjort tidigare!!!Jätteroligt att kolla på din blogg.
    :) Cinna

    SvaraRadera