3 september 2013

Gamla slagdängor i snyggt format

Man kan väl inte påstå att jag är ute efter musiken när jag köper gamla notblad, utan det är snarare 20- och 30-talsillustrationerna på framsidan som jag dras till. Dom här notbladen ska jag rama in och hänga upp på väggen, så snygga är dom.
Här på Book Cover Lover kan ni se omslagen i större format om ni är intresserade. Bokomslagsbloggen handlar ju inte bara om böcker, utan om illustrationer och grafisk formgivning rent allmänt. 



Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Vi gillar också gamla noter och helst med vackert omslag. Dock inte bara som prydnad utan här spelas det även efter dem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt! Tyvärr så har jag inget piano där jag bor nu, så jag kan inte spela låtarna även om jag skulle vilja. Däremot så tänker jag googla lite och kolla om någon av låtarna finns att lyssna på.

      Radera