4 maj 2014

Fyndmarknadsfynd

Lördagens besök på Arcus Fyndmarknad var givande. Bland annat köpte jag tre stycken Picknick-tallrikar av Marianne Westman från Rörstrand. Det är sällan jag ser denna serie på en loppis och då måste man ju passa på.





Fyndmarknaden var rolig. Att man måste vara där 1 timme innan öppning för att kunna göra fynd stämmer inte. Vi kom dit kring 11, gick rakt in utan att behöva köa och fyndade ändå på dom 2 1/2 timmarna det tog att gå runt.
Jag gillar när det är blandat nytt och gammalt, barnkläder, allmoge, vinylskivor, förra årets IKEA-pryttlar, retro, fikaförsäljande mellanstadieklasser osv. Det tycker jag är roligare än renodlade mässor.
Min moster tyckte däremot att retro-/antikhandlare inte hade nått att göra på en loppis. Och det har hon ju rätt att få tycka eftersom det var en fyndmarknad och deras priser inte höll fyndnivå direkt.
Själv irriterade jag mig mest på barnvagnsmarodörerna. Man kan inte stå på led och prata med andra barnvagnsvänner i en folksamling. När ska folk lära sig? Och så irriterade jag mig på försäljare som tror någon vill betala överpriser för skabbiga, skitiga eller trasiga saker bara för att det är retro.

Jag fyndade en del andra saker också, men dom kommer att redovisas i senare inlägg. Det är många fynd som står i kö just nu, så var god dröj.

Foto © AL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar