23 februari 2016

Grön karaff utan propp

Den här karaffen brukar dyka upp ibland i olika flöden och det verkar som ingen vet riktigt säkert vart den kommer ifrån. Det närmaste jag har kommit i mina efterforskningar är Lindshammar glasbruk efter att ha sett en bild på en liknande karaff med etiketten kvar. Nu är det svårt att veta om den etiketten är riktig eller vad man kallar en "vandrande etikett", dvs något som satts dit av en säljare. Dessutom så är det svårt att vara tvärsäker om man bara har sett en sak på bild. Bäst är ju att få känna, lyfta, mäta, sniffa och klämma på sakerna. Jag tycker min har lite längre hals än den jag sett på bild.
Som ni ser har jag ingen propp på min karaff. Men jag vet hur den ska se ut så jag håller ögonen öppna. Sedan gör det inte så mycket om man hittar en annan propp som inte är original. Så länge den stämmer färgmässigt så är jag nöjd.



Foto © AL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar