13 maj 2019

Gult är sannerligen inte fult

Det säger jag alltid och har det som tag på Instagram. Och gult är inte fult. Inte det minsta. Man kan vara rädd för färger eller avskyr dom. Man har mest vitt och markerar med en modefärg. Det var orange för ett tag sen och nu är det gul. För mig är julen röd så jag blir leds den färgen då. Ynngsta syrran tycker inte om rosa eftersom hon är det i ansiktet (säger hon själv). Jag tycker inte om beige för det försvinner på mig. Det är att som att gå naken. Som persom tycker jag inte om ljuslila. Vägrar ha lila på mig. Men gult, det är sannerligen inte fult.

Rörstrand Taverna' av Carl-Harry Stålhane är gul och grå. 50-talsgul som jag skulle säga. Pastellgul kan man också säga. Eller om man gillar det. Eller är fast i 80-talet...



Foto © AL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar