25 augusti 2010

Husqvarna, Gustavsberg och Hammarplast

I måndags fick jag två fina gåvor av en kompis. Först fick jag servisen 'Taffel' från Husqvarna, formgiven av Bernadotte & Bjørn.
Servisen är inte komplett, utan saknar 2 termosar och 4 burkar. Men det ser jag som en utmaning. Om nått år så har jag kanske hittat alla delarna på olika loppisar (jag tänker inte köpa en termos för 150-200 spänn på Tradera eller i nån antikaffär, det kan jag lova dig).



Sedan så fick jag en till röd mugg från Gustavsberg formgiven av Sven-Eric Juhlin. Den här muggen är yngre än mina andra, det syns på plupparna undertill. Väldigt fina gåvor för en som älskar plast.


Den här burken från Hammarplast köpte jag själv på Kupan. Den är perfekt att ha virknålar i (eller nått liknande).


Foto © AL

2 kommentarer:

  1. men så märkligt.
    vi har också den där picknick-korgen/hinken eller vad man ska kalla den.
    och även vi har bara tallrikar och muggar (fast även en termos).
    har sett andra delar till den på bilder, men kanske var det så att man gärna använde dessa till annat?
    att det är därför de ofta skilts åt från sin ursprungskorg/-hink/-vad det nu är?

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat över det där och tror att det varit bekvämare att bara ta termosar och burkar i en ryggsäck när man skulle på utflykt eller tog med sig lunch på jobbet.

    SvaraRadera