20 juni 2008

Mycket glas i gömmorna

Fortsätter att gå igenom min saker för att se vad jag ska ta hem och vilka saker jag ångrar att jag överhuvudtaget köpt. Mycket glas har jag samlat på mig och fått av mamma. Frågan är hur jag ska få med mig allting hem. Jag får göra det i omgångar. Vissa av dom här sakerna kommer jag inte ens ihåg när jag köpte eller fick dom. Hur länge har jag haft dom inpackade i byrån?

Skål i grått pressglas från Åfors glasbruk, en sillbricka i glas med teakbricka och tre mindre Isi (kub) från Gullaskruf av Lennart Andersson.



Grön ljuslykta "Tulpan" från Royal Crona, en liten grön glasburk (som jag gett till min yngsta syster), gröna glasknoppar och socker/efterrättsskålar i pressglas (den rosa ville jag inte ha kvar och gav jag till mamma att sälja på loppisen).





2 st ljuslyktor från Humppila.



En stor mängd med gröna och röda dricksglas/efterrättsskålar. Har tagit reda på att dricksglasen är av märket Luminarc. Denna info hittade jag på en engelsk sida:

"J. G. Durand/Luminarc of Verrerie Cristallerie d’arques in France in the early to mid 1970s."

Det bästa med dom här glasen är att dom är lätta att hitta på loppisar och att dom alltid har ett bra pris. Lätt kompletera med andra ord.


Foto © AL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar