20 december 2009

Fiiiiina fiskar av Stigge

Det här fatet i form av en fisk hittade mamma i fyndlåda som hon köpte för en billig peng. Hon hade först tänkt slumpa iväg fisken på nån loppis, men kom på att hon skulle vänta tills jag kom hem på besök. Tur för mig! För det där är Stig Lindbergs fisk gjord i Gustavsbergs lokaler. Jag har en liten vit fisk sedan tidigare (om du kommer ihåg) och nu har jag en stor brun. Hel och ren. Stämplad undertill. Fiiiiina fiskar.
Man kan ju undra varför fisken hamnade i en skrot-och-skräp-låda. I vanliga fall brukar ju allt som har med Stig att göra kosta några extra hundralappar, bara just för att det är Stig. Trodde antikhandlaren att den var skadad när dom gamla, hårda limrester från etiketten satt kvar? Det kanske är dags för honom att börja diska upp sina saker? Ibland tror jag R blir lite leds allt småtjafs och att han tycker att allmoge är mer intressant. Men det är ju tur för mig, för då kan man hitta billiga saker från mina favoritårtionden. Hehe.



Foto © AL

1 kommentar: