10 november 2010

En liten blå "Zyklon"

Jag har sedan tidigare några 'Zyklon', formgivna av Cari Zalloni från tyska Steuler, och nu har jag hittat en liten blå (10 cm). Jag är väldigt förtjust i dom små varianterna. Jag sålde den stora orangea i somras, men vill jag se på den så är det bara att titta in i grannens köksfönster. Den stora blå ligger nerpackad i källaren medans jag funderar över om den ska få vara kvar eller inte. Den är ju trots allt dom små varianterna jag gillar bäst.


Foto © AL

7 kommentarer:

  1. Vilka supersnygga vaser - och snygga tillsammans :)

    SvaraRadera
  2. De var toppenfina. Har inte sett dem live. Skall hålla ögonen öppna framöver.

    SvaraRadera
  3. Mina favoriter! Har aldrig sett den kopparfärgade?? svårbestämd färg tidigare, läääääcker. Jag har ju 2 Zyklonen en köpt i Köpenhamn. Skulle gärna ha fler på hyllan!

    SvaraRadera
  4. Jag hade inte sett koppar-färgen tidigare, inte förrän jag fick vasen i födelsedagspresent för några år sedan. Jag har aldrig sett nån mer sedan dess.

    SvaraRadera
  5. Läckra!!!
    Googlade på overman och ramlade in hos dig...massor med fina retro prylar visar du här:)
    Ser på din blogglista massor av mina medbloggare, konstigt att vi inte möts?!
    jag följer dig framöver:)

    SvaraRadera
  6. Det beror nog på att jag är dålig på att kommentera på andra bloggar som du inte mött mig än. Dig har jag kollat in hos lite då och då, men jag har din länk på Alyfish-bloggen eftersom du pysslar mycket med retro-tyg och sömnad.

    SvaraRadera