28 mars 2011

Grönt är skönt (och Skruf visade det sig)

Just nu sitter jag och försöker hitta en ledtråd till den här 17 cm höga karaffen/kannan i grönt glas som jag hittade igår på loppisen. Jag har jämfört glasfärgen med andra saker i mitt köksskåp och det närmaste jag kommer är Skruf och Gullaskruf. Det kanske är någon där ute som vet mer än jag. Hur som, så gillade jag den lilla karaffen/kannan på direkten och betalade med glädje den guldpeng som skrävdes.

Edit: Mysteriet löstes inom loppet av nån minut. Skruf glasbruk vart beskedet. Tur att Blogg-Benny har så mycket grejer att han alltid kan komma med ett svar. Nu ska jag snoka vidare.







Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Ja. Skruf är det, jag har en likadan med etikett! :-)

    SvaraRadera
  2. Här är min efter lite letande :-)

    http://porslinsbloggen.blogspot.com/2009/11/stilla-med-loppisbesoken.html

    SvaraRadera