29 september 2014

Veckans tema - Glasvaser

Nu är jag tillbaka. Har inte känt mig speciellt inspirerad att göra inlägg och har inte hittat något bra tema. Jag har inte ansträngt mig för att hitta ett heller, så det finns inget att skylla på. Till slut bestämde att det får bli glasvaser som tema i veckan helt enkelt, i olika färger och former, av olika tillverkare och formgivare.

Vi börjar med en vas som kallas för bulb eftersom den är lök-/glödlampe-formad. Syrran tog med sig den hem efter att jag utfört värsta diskningprocessen. Är inte riktigt säker på ursprung eftersom vasen ser så kort ut i halsen, nästan lite kapad. Höjden är 18 cm och diametern är 31 cm runt "magen". Närmaste gissningen vore väl Gullaskruf glasbruk och Arthur Percy om jag bara fick gå efter färgen.
Nån som har annan åsikt?

Edit: Syrran tar den kapade vasen.





Foto © AL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar