5 april 2008

Modell på klänning

Jag har bestämt mig för en sådan här modell på Amandas kläning eller klänningar men frågan är om jag klarar av att sy det själv utan mönster. Jag har några klänningar som jag kanske kan rita av och på så sätt få ett mönster. Ev kanske jag tar med mig tyger till Kalix i sommar så att du får hjälpa mig. Tygerna till Amanda kan både var små och stora mönster.



Angående fyndmöjligheter så tycker jag faktiskt att i Kalix kan man hitta ganska mycket till bra pris, se bara på din vita lampa. Här nere är det jättemycket "gubbar" som är på loppis, som ett litet lördagsnöje med frugan. Det som är bra är att de sällan kollar på sakerna som jag kollar på. Tanten som jag köpte skålarna av har jag handlat hos flera gånger(återkommande loppisutställare)på Båbergs loppis. Hon har alltid bra priser även fast hon är en "Antikhandlare"(pik till du vet vilka). Har du observerat på bilden vilka ljusstakar mamma hade uppe på väggen.

Foto © M.N

1 kommentar:

  1. Jodå, nog kommer jag ihåg ljusstakarna. Jag brukade alltid pilla på dom eftersom träet var så lent. Dom ligger nog i nått skåp hemma hos mamma.

    SvaraRadera