2 april 2008

Har folk för lite att göra?

Nu ska du få höra. Jag fick askfatsförsäljarna att surna till när jag tyckte att deras fat var dyrt och att jag kunde hitta billigare. Tänk att dom bryr sig om en blogg där två systrar skriver inlägg till varandra om vad dom fyndat. Hur sjukt som helst. Hur många är vi som läser den här bloggen? 5 stycken? Hur många dagar har vi varit aktiva? 9 dagar. Det här måste vara nått slags rekord.
Tyvärr så raderade jag deras kommentar av misstag, men om jag har tur så återkommer dom kanske. När dom reagerar så där kraftigt på min personliga åsikt, då antar jag att jag petat på en öm punkt om deras prissättning. Herregud, hur ids dom bry sig? Och om dom inte vill att någon ska ha en åsikt varför skriver dom om oss i sin blogg där alla kan läsa vad jag sagt?

Hur som. Jag tog bort deras länk och gör ingen ny länk till deras blogg eftersom dom tog så illa vid sig. Jag vill inte att dom ska tro att jag är ute efter att ge dom dålig reklam (det verkar dom klara av så bra själva). Att man kan hitta ett askfat för halva priset var tydligen för mycket sagt. Även fast jag själv kollat runt på auktioner och hos antikhandlare dom senaste 15 åren. Men det får stå för dom.
Jag är en privatperson som gillar att gå på loppisar och auktioner, ingenting annat, men det är roligt att någon som kallar sig "expert" anser att jag har en åsikt som är värd att diskuteras och spridas vidare. Det måste ju innebära att min åsikt är värd nått i deras värld?

Så nu har vi plötsligt fått reklam för vår privata lilla tvåmannablogg i deras blogg där deras läskrets och kunder kan läsa om oss. Jätteskumt. Fast jag tror att dom som letar sig från deras sida till våra kommer att bli grymt besvikna. Jag kan redan nu säga att ni kan leta vidare. Gå till OLIKO. En mycket bra nätbutik om man vill hitta roliga saker.
Det här kanske är ett ypperligt tillfälle att börja visa upp saker vi vill sälja eftersom vi fått gratis annonsering. Och det utan att vi bett om det. Och det utan att vi gör reklam för dom. Så lustigt det kan bli. Jag som till och med hade tagit bort funktionen till sökmotorerna för att ingen skulle hamna på vår sida. Men nu kommer dom att göra det ändå.

Jag mailar dig askfatsförsäljarnas adress så att du kan kolla vad som skrivits. Jag älskar när sånt här händer. Det är blir så mycket mer intressant när man petar på en öm punkt. Jag är så fascinerad över att folk bryr sig om vad jag tycker om deras sålda askkopp.
Mitt tips är att "akta" sig för vad man länkar till. Om du vill att vi ska fortsätta ha den här sidan för oss själva så fixar jag en ny adress. Säg bara till. Det spelar ingen roll för mig. Jag tar bort länkarna ett tag eftersom det verkar som att navelluddspillare hittar sig själva på det sättet. Bestäm du. Om det här bara hade varit mig sida så hade jag haft kvar länkarna från förra inlägget som avskräckande exempel.

2 kommentarer:

  1. Vi kan väl se hur det utvecklar sig. =)
    Du kan väl passa på och sätta upp bilder på några väskor så kanske du får några beställningar.

    SvaraRadera
  2. Precis. Man får väl se det här som missriktad reklam. Förmodligen ville dom hänga ut oss för min "okunnighet", men tänkte inte på att det är sämre reklam för dom än för oss. Dom länkar till oss men vi länkar inte till dom. Är inte det lite konstigt taktik? Hysteriskt klantigt.

    SvaraRadera