30 december 2010

Topp 5, Del 1

Runt om i landet håller man som bäst på att summera året som gått och så ska även vi systrar göra tillsammans med en massa andra bloggare. Detta är dom 5 saker som hamnar bland mina toppfynd i år (utan inbördes ordning).

Kaffekoppar och -fat ur serien Salix från Gustavsberg.


Tallrikarna Pomerans från Rörstrand och ett litet glas av Lars Bergsten från Björkshult glasbruk.


En vacker popig vas av PO Ström från Alsterfors glasbruk och så GIVETVIS min egen Domino, Stig Lindbergs skapelse från Gustavsberg. Juvelen i årets loppiskrona.


Foto © AL

8 kommentarer:

  1. Ni har ju fyndat bra båda två. Dominovasen var förstås ett kanonfynd. Rhapsodyglas har jag hoppats kunna fynda, men ännu har de tyvärr inte dykt upp på rundorna.

    SvaraRadera
  2. Pomerans hade jag aldrig sett tidigare. Snygg! Gott Nytt Fyndår!

    SvaraRadera
  3. Dominovasen kan ju faktiskt vara årets fynd bland alla bloggare, tillsammans med form55s zebra. :)

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med de tidigare inläggen. Dominovasen är ju helläcker.
    GOTT NYTT ÅR.Ser fram emot era nya fynd.

    SvaraRadera
  5. Anonym24/3/13

    Åh, den spiralrandiga Alsterfors-vasen är ju gudomlig! Är den månne till salu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix pix, den är en favoritvas som jag aldrig lär släppa ifrån mig.

      Radera
  6. Vad är ungefärligt marknadspris på den randiga p o ström vasen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ingen aning. Jag betalade en tjuga för min vilket inte är marknadspriset. Det borde väl finnas avslutade auktioner på Tradera som kan ge dig ett hum om vad folk betalar. Antikhandlarna tar säkert det dubbla.

      Radera