16 augusti 2011

Inte dansbands-Christer, utan den andra

Den här vasen har mamma köpt nyligen. Jag kommer inte att lägga vantarna på den, utan istället ska den få bo i Trollhättan. Syrran tyckte att den passade utmärkt till hennes andra gröna glas och jag är benägen att hålla med.

Vasen kommer från Lindshammar glasbruk och formgivaren är Christer Sjögren (och nä, det är inte han som sjunger dansbandsmusik och blir jagad av tanter). Vill ni se mer alster av Christer gjorda på Lindshammar glasbruk så kan ni titta in hos Porslinsbloggen. Jag tror dock inte han har några inlägg om dansbands-Christer, men man kan ju aldrig vet...





Foto © AL

6 kommentarer:

  1. På A svarar jag: Du har rätt!
    På B svarar jag: Du har rätt! Vikingarnananana hör inte till favoriterna :-)

    Den var riktigt snygg i denna färgen, jag har ju en rökfärgad och en turkos likandan numera!

    SvaraRadera
  2. Det var en riktigt fin grön färg. Om syrran inte hade velat ha den så hade den åkt hem med mig. Dom där vaserna borde väl finnas i rött också med tanke på färgerna på andra Lindshammar-vaser.

    SvaraRadera
  3. Det tror jag nog, man får spana :-)

    SvaraRadera
  4. det är väl en lökvas/hyacintvas?

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som de i formen, men det vet nog Movarp bättre än mig.

    SvaraRadera
  6. Jag skulle gissa det, har aldrig sett nån reklam för denna, men formen tyder ju på det!

    SvaraRadera