5 augusti 2011

Textilier del 3: Dom glada tygerna

Den sista delen av tygvisningen innehåller, enligt mig, glada tyger. Både färg och mönster gör mig glad. Det översta tyget hittade jag på resan i inlandet. Det undre tyget köpte min moster åt mig. Det känns som att solarna uppmuntrar mig att fortsätta leta på dom tomma tyghyllorna och ute bland loppisarna.
För nog finns det fina tyger att hitta bara man har turen att vara först, vilket jag ska visa er i ett senare inlägg. Det finns ingen som är så bra på att snoka reda på tyger åt mig som min mamma. Jag skulle vilja utnämna henne till norrbottens bästa tyguppsnokarexpert faktist.



Foto © AL

3 kommentarer:

  1. Jättefina båda två och visst blir man glad av dom!Soliga hälsningar från Maria/Prylodesign

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga tyger!!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fina tyger!

    SvaraRadera