2 augusti 2012

Luminarcs röda skålar

Jag rensar och städar, städar och rensar. Det tar aldrig slut. Men nu är det bestämt, innan jag lägger mig ikväll så ska hela lägenheten vara sorterad och välstädad. Mina vitmålade trägolv ska vara så blanka att man blir bländad. Nu får det vara slut med velandet över den rätta placeringen av hyllor, konst, speglar, lampor etc. Upp med sakerna! Gör't bara!

Jag försöker även komma ikapp när det gäller fyndvisningen på bloggen. Det finns fortfarande saker som är ofotade och det ligger även x antal färdigställda inlägg på kö i utkasten. Vilket i och för sig är bra om det blir loppistorka.

Idag så visar jag upp 6 röda coupeglas från franska Luminarc som jag köpte till mellansystern. Jag tyckte att den ensamma skålen som stod i hennes kökskåp behövde sällskap. Det är ju trots allt den perfekta pannacottaskålen och går dom sönder så hittar man lätt nya för småpengar.





Jag tror jag kastar in lite annat glas till syrran när jag ändå är i farten. Jag glodde lite i mina loppislådor och hittade två pannacottaskålar till, fem röda snapsglas av samma modell och en vas från Sea glasbruk. Dessutom så kom jag ihåg Melitta-kopparna eftersom hon behövde glaskupor. Lite småskrot helt enkelt.



Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Verkar vara ett mycket delikat bekymmer att ha så mycket att blogga om ;)
    Lycka till med golven.

    SvaraRadera
  2. Mycket delikat. Men det beror mest på att vi var så lata under vintern och knappt gjorde några inlägg alls. Allt ligger på hög sen dess.

    SvaraRadera