14 juli 2011

En trio Aladiner

Nu har jag hittat mig en vit Aladin-lampa från Höganäs. Det fanns även en vit 80-talsvariant med gulddekor, men den lämnade jag kvar åt sitt öde. Den röda lampan är fortfarande störst, bäst och vackrast.


Just nu har jag ställt trion med Aladin i köksfönstret, men dom ska få flytta på sig när jag har städat klart. Jag har lådor som ska ner i källarn och högar som ska sorteras. Jag skulle även behöva ta itu med "garderoben from hell" där jag har alla mina tyger och sömnadssaker. Suck! Det känns som lutande tornet i Pisa där inne och man är rädd för att bli begravd under någonting om man öppnar dörren.


Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Gråa har jag sett också - annars finns väl inte fler enfärgade?

    SvaraRadera
  2. Åjo, det finns ljusblå, rosa, bruna, brons och säkert någon mer färg. Kolla in Precis en såns blogginlägg om Aladin så kan du se bilder.
    http://precisensan.com/blogg/2010/08/11/aladin-fran-hoganas/

    SvaraRadera