2 juli 2011

Vänjer mig vid lila gradvis

Asch, Blogger var så dum med mig igår att jag inte kunde föra in bilder. Jag får göra två inlägg idag helt enkelt. Ett nu och ett senare under dagen.

Hittade en lila vas från Sea glasbruk. Det verkar som att jag hittar lila saker nu och vänjer med gradvis vid en färg som jag kallar för "icke-färg". (Jag hoppas vasen ser lila ut även på era datorer, för man vet inte riktigt med dessa blandfärger). Sedan tidigare har jag en gul vas i samma modell och höjd.
Den här vasen kan förväxlas med vaser från Åseda glasbruk, men som ni ser så är basen på vasen mer utsvängd än Åsedas varianter.


Foto © AL

1 kommentar:

  1. Åh! Du ser, lila är en färg man måste vänja sig vid, men för eller senare är man fast. ;)
    Har två likadana blå, tycker de är så snygga nere vid foten.

    SvaraRadera