17 juli 2011

Vilken skön dag!

Det här har varit en riktigt supersöndag. Precis en sådan sommardag som man sitter och längtar efter under iskalla vintern. Värme och sol. Goa vänner som följeslagare. Fika i den skuggiga trädgården. Och så loppis förstås.
Vi var uppe på Folkparken, som under hela sommaren har loppis varje regnfri söndag. Det var bord överallt. Jag har aldrig varit med om så många försäljare. Allt från barnleksaker, teknikprylar, inredningssaker och antikviteter. Det var så mycket bord att jag till slut inte visste vilka jag hade besökt. Härligt! Men jag blev till slut lite överhettad i skallen, både pga av värmen och av alla saker.

Jag köpte mig böcker (tralalala, så glad jag blev), en keramikvas, en lockskål från Gullaskruf glasbruk som jag aldrig sett tidigare (jag ska visa er senare) och så denna lilla vita Aladin (Anne Nilsson på Höganäs). Det måste vara den minsta storleken, för den är bara 28 cm i omkrets. Så söt, så fin, så perfekt. Jag tror inte dagen kunde har varit mer perfekt faktiskt.


Foto © AL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar