25 juli 2011

Ett fynd jag är nöjd över

Trots den rätt torftiga loppisresan i inlandet, så är det ett fynd som jag är väldigt nöjd över, nämligen en vas i rökfärgat glas (17 cm hög). Den var skitig men i perfekt skick övrigt. Vasen fick mig att tänka på Sandviks glasbruk, Edward Hald och 1920/30-talet. Vi får se om jag lyckas ta reda på vad det är jag köpt.



Foto © AL

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag försöker ta itu med min ihållande gnällighet och vill bara säga att det var väldigt trevliga ställen och människor vi besökte i inlandet, bla Vindelälvorna och vad-den-nu-hette i Sikeå. Det fanns fina saker överallt, men det var bara det att inget passade mig. Men jag hittade ju faktiskt massor med böcker, och det är inte fy skam i min värld.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

2 kommentarer:

  1. Nej, snygga (och bra) böcker är verkligen inte fy skam! Jag hittade tre med matchande omslag i olika färger på en gårdsloppis på vår lilla Dalatur. 2 kr styck kan man inte klaga på, sen får vi se vad jag tycker när jag läst dom. ;)

    SvaraRadera
  2. Böcker är fina att inreda med, speciellt de gamla från 50,60-talet då omslaget ofta är snyggt och stilrent med fina färger.

    /fru Ljunggren

    SvaraRadera